
Український центр оцінювання якості освіти підготував офіційний звіт про проведення незалежного тестування фахових знань та вмінь педагогічних працівників у 2025 році.
З його матеріалами можна ознайомитися в підрозділі «Звіти / дані» рубрики «Сертифікація педагогічних працівників». Звіт вийшов у двох томах.
У томі І подано відомості про підготовку й проведення незалежного тестування, зокрема про нормативно-правову базу, особливості організації та адміністрування тестування, узагальнено статистичну інформацію щодо реєстрації педагогічних працівників для участі в сертифікації та проаналізовано результати вчителів, які взяли участь у першому етапі сертифікації, у розрізі низки характеристик. (більше…)

24 грудня 2025 року підписано Закон № 4702-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2026 року».
Відповідно до цього документа передбачено зміни законів України «Про вищу освіту», «Про фахову передвищу освіту» та «Про повну загальну середню освіту». Ці зміни мають на меті врегулювати завершення навчального року в школах та організацію вступної кампанії 2026 року до закладів вищої й фахової передвищої освіти.
Здобувачів освіти, які у 2026 році завершують певний рівень повної загальної середньої освіти, буде звільнено від проходження державної підсумкової атестації (ДПА).
Також установлено, що вступну кампанію 2026 року буде проведено в особливому порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Фахівці Українського центру оцінювання якості освіти підготували переклад чергового мінізвіту за результатами циклу PISA-2022 на тему «Чи можливий баланс між навчанням та цифровим дозвіллям поза школою?».
У циклі PISA-2022 дослідники OEСР приділили особливу увагу тому, як цифрове дозвілля підлітків пов’язане з їхніми навчальними досягненнями та добробутом. Після пандемії COVID-19, яка суттєво збільшила час, проведений учнівством із гаджетами, постало питання, чи не витісняє надмірне користування цифровими пристроями для розваг час, відведений на навчання. У межах учнівської анкети PISA-2022 підлітки повідомляли, скільки годин на день вони зазвичай проводять за цифровими пристроями для дозвілля до або після школи та під час перебування в школі. Ці дані розглядали у взаємозв’язку з результатами з математики, індексами задоволеності життям і відчуття належності до школи, показниками залученості до навчання та пропусків занять, а також часом, витраченим на виконання домашніх завдань. Зокрема, увагу зосереджено на таких аспектах: (більше…)

Процедури в межах проведення у 2025 році сертифікації вчителів початкових класів, математики, української мови і літератури, англійської мови, а також історії та громадянських дисциплін добігли кінця.
1 і 2 грудня 2025 року відбулися засідання комісії, створеної Державною службою якості освіти (ДСЯО), що визначила кількість балів, мінімально достатніх для видавання сертифіката за результатами третього етапу сертифікації педагогічних працівників.
Відповідно до рішення комісії з визначення порогового бала для успішного проходження третього етапу сертифікації вчителям початкових класів потрібно було набрати 120 балів, учителям математики та української мови і літератури — 108 і 112 балів відповідно, англійської мови — 94 бали, а учителям історії та громадянських дисциплін — 113 балів.
Цьогоріч 994 вчителі початкової школи успішно пройшов сертифікацію, набравши 120 і більше балів за результатами вивчення практичного досвіду роботи.
З-поміж успішних учасників сертифікації 147 учителів математики, 222 вчителі української мови і літератури, 148 учителів англійської мови, а також 202 вчителі історії та громадянських дисциплін. (більше…)


