Фахівцями Українського центру оцінювання якості освіти підготовлено посібник «PISA: читацька грамотність», який містить резюме найважливіших положень рамкового документа міжнародного порівняльного дослідження PISA щодо читацької грамотності 15-річних підлітків.
Безкоштовне видання адресоване широкому колу освітян – учителям, ученим-педагогам, методистам, авторам підручників і навчальних посібників із читання, мови й літератури, фахівцям у галузі освітніх вимірювань, а також учням та студентам закладів середньої загальної освіти.
Як відомо, Україна долучилась до міжнародного порівняльного дослідження якості освіти PISA (Programme for International Student Assessment), запровадженого й підтримуваного Організацією економічного співробітництва та розвитку.
Це дослідження зосереджене на найважливіших напрямах навчання, а саме: читацька грамотність, математична грамотність та природничо-наукова грамотність. Результати дослідження використовують для прийняття обґрунтованих політичних рішень у галузі національної освіти.
Зокрема, дослідження PISA вивчають те, наскільки 15-річні підлітки здатні використовувати навчальні здобутки в різноманітних життєвих ситуаціях для розв’язування особистісно й суспільно значущих проблем.
У 2018 році особливу увагу в дослідженні PISA буде приділено читацькій грамотності як провідній галузі оцінювання чергового трирічного циклу.
Посібник містить окремий розділ із завданнями й характеристиками стосовної їх оцінювання, а також розділ із завданнями, що можуть бути використані вчителями в шкільній практиці. (Переглянути)