
Фахівці Українського центру оцінювання якості освіти підготували переклад чергового мінізвіту за результатами циклу PISA-2022 на тему «Чи можливий баланс між навчанням та цифровим дозвіллям поза школою?».
У циклі PISA-2022 дослідники OEСР приділили особливу увагу тому, як цифрове дозвілля підлітків пов’язане з їхніми навчальними досягненнями та добробутом. Після пандемії COVID-19, яка суттєво збільшила час, проведений учнівством із гаджетами, постало питання, чи не витісняє надмірне користування цифровими пристроями для розваг час, відведений на навчання. У межах учнівської анкети PISA-2022 підлітки повідомляли, скільки годин на день вони зазвичай проводять за цифровими пристроями для дозвілля до або після школи та під час перебування в школі. Ці дані розглядали у взаємозв’язку з результатами з математики, індексами задоволеності життям і відчуття належності до школи, показниками залученості до навчання та пропусків занять, а також часом, витраченим на виконання домашніх завдань. Зокрема, увагу зосереджено на таких аспектах: (більше…)

Процедури в межах проведення у 2025 році сертифікації вчителів початкових класів, математики, української мови і літератури, англійської мови, а також історії та громадянських дисциплін добігли кінця.
1 і 2 грудня 2025 року відбулися засідання комісії, створеної Державною службою якості освіти (ДСЯО), що визначила кількість балів, мінімально достатніх для видавання сертифіката за результатами третього етапу сертифікації педагогічних працівників.
Відповідно до рішення комісії з визначення порогового бала для успішного проходження третього етапу сертифікації вчителям початкових класів потрібно було набрати 120 балів, учителям математики та української мови і літератури — 108 і 112 балів відповідно, англійської мови — 94 бали, а учителям історії та громадянських дисциплін — 113 балів.
Цьогоріч 994 вчителі початкової школи успішно пройшов сертифікацію, набравши 120 і більше балів за результатами вивчення практичного досвіду роботи.
З-поміж успішних учасників сертифікації 147 учителів математики, 222 вчителі української мови і літератури, 148 учителів англійської мови, а також 202 вчителі історії та громадянських дисциплін. (більше…)

Протягом грудня фахівці Українського центру оцінювання якості освіти проводитимуть очні та онлайн-зустрічі з освітянами в регіонах.
На цих заходах буде представлено результати основного етапу третього циклу загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти (ЗЗМЯПО), а також підсумки пілотування нової моделі державної підсумкової атестації (ДПА) учнів 4 класу.
Навесні цього року було опубліковано Частину І звіту за результатами третього циклу ЗЗМЯПО, основний етап якого проведено навесні 2024 року. У ній представлено основні результати моніторингу. Проте робота над аналізом даних тривала. Протягом наступних місяців фахівці здійснили поглиблений аналіз і підготували Частину ІІ звіту, присвячену чинникам, що впливають на якість початкової освіти.
Частина І містить результати аналізу чинників освітнього та позаосвітнього середовища, що впливають на навчальні досягнення учнівства початкової школи, а також дані про професійну діяльність, умови праці та благополуччя вчительства. (більше…)

Сьогодні, 26 листопада, в особистих кабінетах учасників сертифікації оприлюднено результати організованого Державною службою якості освіти України (далі — ДСЯО) експертного оцінювання професійних компетентностей учителів — учасників сертифікації у 2025 році.
Звертаємо увагу: якщо кількість балів у вкладці «Результати» відрізняється від кількості, зазначеної в електронному експертному висновку, учасник або учасниця має право не пізніше 29 листопада звернутися до ДСЯО з проханням усунути розбіжності .
Незабаром комісія ДСЯО встановить пороговий бал — мінімальну кількість балів, необхідну для отримання сертифіката за результатами третього етапу сертифікації педагогічних працівників.

Міністерство освіти і науки України визначило категорії вчителів, для яких буде проведено сертифікацію педагогічних працівників у 2026 році, та їх граничну кількість.
2019 року в Україні було запроваджено процедуру сертифікації вчителів початкових класів, у 2023 році — учителів математики та української мови і літератури, які викладають на першому (адаптаційному) рівні базової освіти. Із 2024 року Міністерство освіти і науки України поширило зовнішнє оцінювання професійних компетентностей на педагогів, які викладають навчальні предмети (інтегровані курси) громадянської та історичної освітньої галузі та/або освітньої галузі «Суспільствознавство» (всесвітньої історії, вступу до історії України та громадянської освіти, громадянської освіти, історії України, основ правознавства, курсів «Досліджуємо історію і суспільство», «Історія: Україна і світ», «Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти»). У 2025 році можливість взяти участь у сертифікації з’явилася й у вчителі іноземної мови, а саме англійської. ДОКЛАДНІШЕ

