PISA-2022: Ставлення учнівства до математики та його навчальна поведінка

2-13 (1)

Фахівці Українського центру оцінювання якості освіти підготували черговий мінізвіт «Ставлення учнівства до математики та його навчальна поведінка» за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022.

Увага до дослідження чинників, які впливають на успішність з математики, не випадкова, адже наш час називають епохою математичних знань, що робить її вивчення надзвичайно важливим у сучасному світі. Програма міжнародного оцінювання учнів (PISA) приділяє особливу увагу математиці, оскільки вона є фундаментальною складовою сучасної освіти та однією з ключових компетентностей (поряд із читацькою та природничо-науковою), необхідних для успішності особистості. Математична грамотність розвиває аналітичне та критичне мислення, здатність вирішувати проблеми та приймати обґрунтовані рішення. Ці навички необхідні не лише в науково-технічних галузях, але й у повсякденному житті, де вони сприяють ефективному аналізу різноманітних ситуацій. Оцінюючи рівень математичної грамотності учнів, PISA надає країнам цінну інформацію про ефективність їхніх освітніх систем та допомагає визначити напрями для покращення навчальних програм і методів викладання.

У PISA-2022, де математика була провідною галуззю, рівню навчальних досягнень учнівства та його ставленню до цього предмета було приділено особливу увагу. Це відображено не лише в наборі тестових завдань, а й у спеціальній анкеті для учнівства, присвяченій дослідженню його ставлення до предмета та чинників, які впливають на зацікавленість / незацікавленість в опануванні математичними знаннями.

З матеріалів цього мінізвіту «PISA-2022: Україна в центрі уваги» поряд з висвітленням ролі особистої мотивації та віри учнівства у власні здібності для досягнення успіхів у математиці на тлі інших референтних країн ви дізнаєтеся про таке:

  • Як ставлення українського учнівства до математики впливає на його результати з предмету?
  • Наскільки активним є українське учнівство на уроках математики порівняно з учнівством з інших країн?
  • Які чинники впливають на розвиток мислення зростання щодо математики серед українського учнівства?
  • Як соціально-економічний статус, гендерна належність, тип населеного пункту та навчального закладу впливають на ставлення учнівства до математики?
  • Чому саме результати учнівства з математики вважаються показником якості освітньої системи?
  • Які освітні технології та інноваційні підходи сприяють підвищенню математичних здібностей учнівства, їхньої мотивації та впевненості у власних силах, а також зменшують вплив соціально-економічного статусу на успішність у навчанні?

Зазначимо, що, попри виклики війни, Україна й надалі залишається учасницею PISA й навесні наступного календарного року активно готується до участі в дев’ятому циклі дослідження PISA-2025, провідною галуззю якого визначено природничо-наукові дисципліни.

Участь України в цьому міжнародному дослідженні втретє поспіль надасть можливість порівняти результати з попередніми циклами та виявити зміни в освітніх показниках.

Докладніше з усіма особливостями поточного циклу PISA, а також із цікавими та корисними матеріалами, підготовленими за результатами попередніх циклів, можна ознайомитися на сайті дослідження.

 

Оприлюднено мінізвіти з креативного мислення українською та англійською мовами