ЗЗМЯПО-2024: ПІДГОТОВКА ДО ПІЛОТНОГО ЕТАПУ

ogoloshennya_monitoryngovi-doslidzhennya-1 (1)

Навесні 2024 року в Україні буде проведено основний етап третього циклу загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти (ЗЗМЯПО-2024). Уже зараз в Українському центрі триває активна підготовка до проведення пілотного етапу цього циклу моніторингу. 

Проведення пілотного етапу визначено наказом Міністерства освіти і науки України від 10.07.2023 № 833 «Про затвердження Плану заходів із реалізації третього циклу загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти у 2023 році». Метою цього етапу є апробація інструментарію для оцінювання природничо-наукової компетентності випускників початкової школи, адже в межах чергового циклу ЗЗМЯПО, крім читацької та математичної компетентностей, у фокус уваги потрапить і ця ключова компетентність, яку в оновленій Програмі моніторингу визначено як «здатність особи застосовувати в практичній діяльності наукове розуміння природи (явищ, процесів, закономірностей, законів) і методи та інструменти природничих наук, техніки й технології (спостерігати, збирати й систематизувати дані, формулювати гіпотези, проводити дослідження / експерименти, аналізувати й оцінювати результати), усвідомлено ставитися до збереження природи й покращення якості життя людини, громади й людства загалом, збалансованого розвитку суспільства».

Нині фахівці Українського центру працюють над розробленням рамкового документа з оцінювання природничо-наукової компетентності молодших школярів та інструментів (тестів, анкет) для вимірювання рівня сформованості природничо-наукової компетентності. А вже восени 2023 року буде проведено пілотування напрацьованих інструментів з метою перевірки їхньої валідності та надійності.

Нагадаємо, що перші два етапи ЗЗМЯПО було проведено відповідно у 2018 р. та 2021 р. У цьому довготривалому моніторингу участь бере учнівство 4-х класів і вчительство, яке навчає цих дітей. У межах перших циклів метою було оцінити рівень сформованості у випускників і випускниць початкової школи двох ключових компетентностей – читацької та математичної, а також виявити чинники, які впливають на рівень сформованості цих компетентностей. Із результатами попередніх циклів можна ознайомитися за посиланням.