ОПРИЛЮДНЕНО ЧЕРГОВИЙ ВИПУСК «PISA-2018: УКРАЇНА В ЦЕНТРІ УВАГИ»


Аналітики Українського центру оцінювання якості освіти продовжують глибинний аналіз даних PISA-2018 та пропонують читачам ознайомитися з черговим випуском «PISA-2018. Україна у центрі уваги», присвяченим вивченню ефективності методик викладання в закладах освіти. Із випуску ви дізнаєтеся, зокрема, про таке:

  • Понад 75 % українських 15-річних підлітків повідомили, що вчителі з читання ставлять перед ними чіткі навчальні цілі й на початку кожного заняття роблять огляд вивченого раніше.
  • 88 % учнів зазначили, що їхні вчителі протягом заняття ставлять запитання, щоб переконатися, що вони зрозуміли матеріал, а 89 % — що пояснюють, що саме вони мають вивчити за результатами певного заняття.
  • Методики прямого (структурованого) викладання читання практикують майже всі вчителі України незалежно від типу закладу освіти та місцевости, де цей заклад розташовано.
  • Методики структурованого викладання менше застосовувані в роботі з учнями, які навчаються в закладах освіти різних типів у великих містах, а також з тими, які навчаються в ліцеях, гімназіях і спеціалізованих школах незалежно від типу населеного пункту, порівняно із середнім показником по країні.
  • Українські учні, чиї вчителі не використовують методик структурованого викладання, мають неістотно нижчі результати, порівняно з однолітками, чиї вчителі часто практикують пряме викладання.
  • Практика прямого (структурованого) викладання істотно підвищує успішність українських учнів із низьким соціально-економічним статусом.
  • У разі використання вчителем прямих інструкцій під час роботи з учнями більш високого соціально-економічного статусу навчальна успішність таких учнів може неістотно погіршуватися.

Нагадаємо, що восени 2022 року попри всі труднощі Україна успішно провела основний етап PISA-2022 й уже незабаром розпочне роботу над аналізом даних, отриманих за його результатами. Крім того, наша держава долучилася до наступного циклу дослідження – PISA-2025. Умови його проведення нещодавно було закріплено в угоді про участь України в міжнародному дослідженні якості освіти PISA-2025, укладеній між Міністерством освіти і науки України, Українським центром оцінювання якості освіти й Організацією економічного співробітництва та розвитку.