ОПРИЛЮДНЕНО ЧЕРГОВИЙ ВИПУСК «PISA-2018: УКРАЇНА В ЦЕНТРІ УВАГИ»


Аналітики Українського центру оцінювання якості освіти продовжують глибинний аналіз даних PISA-2018 та пропонують читачам ознайомитися з черговим випуском «PISA-2018. Україна у центрі уваги», присвяченим вивченню ефективності методик викладання в закладах освіти. Із випуску ви дізнаєтеся, зокрема, про таке:

  • Понад 75 % українських 15-річних підлітків повідомили, що вчителі з читання ставлять перед ними чіткі навчальні цілі й на початку кожного заняття роблять огляд вивченого раніше.
  • 88 % учнів зазначили, що їхні вчителі протягом заняття ставлять запитання, щоб переконатися, що вони зрозуміли матеріал, а 89 % — що пояснюють, що саме вони мають вивчити за результатами певного заняття.
  • Методики прямого (структурованого) викладання читання практикують майже всі вчителі України незалежно від типу закладу освіти та місцевости, де цей заклад розташовано.
  • Методики структурованого викладання менше застосовувані в роботі з учнями, які навчаються в закладах освіти різних типів у великих містах, а також з тими, які навчаються в ліцеях, гімназіях і спеціалізованих школах незалежно від типу населеного пункту, порівняно із середнім показником по країні.
  • Українські учні, чиї вчителі не використовують методик структурованого викладання, мають неістотно нижчі результати, порівняно з однолітками, чиї вчителі часто практикують пряме викладання.
  • Практика прямого (структурованого) викладання істотно підвищує успішність українських учнів із низьким соціально-економічним статусом.
  • У разі використання вчителем прямих інструкцій під час роботи з учнями більш високого соціально-економічного статусу навчальна успішність таких учнів може неістотно погіршуватися.

(більше…)

PISA-2025: ПІДПИСАННЯ УГОДИ ПРО УЧАСТЬ


28 лютого було підписано угоду про участь України в міжнародному дослідженні якості освіти PISA-2025.

Угодою між Міністерством освіти і науки України, Українським центром оцінювання якості освіти та Організацією економічного співробітництва та розвитку визначено умови проведення міжнародного дослідження якості освіти PISA-2025 (Programme for International Student Assessment) в Україні.

(більше…)

СЕРТИФІКАЦІЯ ВЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ ТА УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ: ПРОГРАМИ ТЕСТУВАННЯ

Цьогоріч уперше вчителі математики та української мови і літератури зможуть взяти участь у пілотному етапі процедури сертифікації для вчителів базової середньої освіти – мовно-літературної і математичної освітніх галузей.

(більше…)

НМТ-2023: ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ ТЕСТ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Модель вступної кампанії уже визначена: вступники на перший курс закладів вищої освіти проходитимуть національний мультипредметний тест (НМТ). Іспит не буде складнішим за традиційне тестування на ЗНО. Щоб переконатися в цьому, навчитися розподіляти час на виконання завдань із різних предметів, визначити теми, над якими варто ретельніше попрацювати, абітурієнтам потрібно буде виконати завдання демонстраційних варіантів НМТ.

(більше…)

ДПА СКАСОВАНО, А ВСТУПНА КАМПАНІЯ ВІДБУВАТИМЕТЬСЯ ЗА ОСОБЛИВОЮ ПРОЦЕДУРОЮ

23 лютого 2023 року відбулося засідання Верховної Ради України, де було підтримано законопроєкт №8228-1 «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2023 року».Цим документом передбачено внесення змін до законів України «Про вищу освіту», «Про фахову передвищу освіту» та «Про повну загальну середню освіту», що врегульовують питання завершення навчального року в системі загальної середньої освіти та проведення вступної кампанії до закладів вищої і фахової передвищої освіти.
(більше…)